img

פירוק חברה שאינה פעילה

פירוק חברה שאינה פעילה

05
פבר '20

פירוק חברה שאינה פעילה

לאחרונה פנה אלי כפיר וסיפר שקבל מכתב מהמרכז לגביית קנסות בטענה שהוא חייב לשלם אגרות על חברה שהקים לפני כ-15 שנה, חברה שכבר הרבה שנים לא פעילה. כפיר רצה לברר שני דברים האם ניתן לסגור – לפרק את החברה לבד או שצריך דרך בית משפט והאם אפשר לבטל את הקנסות.

כדאי לדעת!

אם הקמתם בעבר חברה והפסקתם את פעילותה, החברה לא תיסגר לבד. יותר מזה, החברה צוברת חובות. סכום האגרה השנתית עומד נכון להיום על סך של 1,511 ₪ וככל שלא משלמים את האגרה החובות נצברים. 

מעבר לכך, כאשר חברה מפרת חוק – חברה שאינה מגישה דוחו"ת שנתיים או לא משלמת את האגרה, יכול רשם החברות להטיל עיצום כספי על בעלי המניות.

ז"א שחוץ מהחובות של האגרות לשנים עברו שעוברים לגבייה דרך המרכז לגביית קנסות וצוברים ריביות, בעל המניות עלול לשלם גם קנס נוסף.

אז מה עושים??

אם יש לכם חברה לא פעילה, כדאי לפרק אותה.

פירוק חברה מתחיל בהגשת תצהיר של הדירקטורים בחברה על כך שהחברה הינה סולבנטית – בעל כושר פירעון ובאפשרותה לפרוע את כל חובותיה בתוך 12 חודשים.

לאחר מכן, מקיימים אסיפת בעלי מניות בחברה וממנים מפרק שתפקידו לדאוג לתשלום מלוא החובות שלה.

החוק קובע צריך לפרסם ברשומות (העיתון הרשמי של מדינת ישראל) את דבר הפירוק, ואת מועד קיומה של האסיפה הסופית אליה יוזמנו כל הנושים של החברה.

לאחר שהתקיימה אסיפה סופית והמשתתפים הה אישרו את דו"ח המפרק שהוצג בפניהם באסיפה, ניתן לחסל את החברה באופן סופי.

בעת חיסולה של החברה אפשר גם לקבל פטור מתשלום האגרות לשנים בהם החברה לא הייתה פעילה.

אם יש לכם חברה לא פעילה, כדאי מאוד לפרק אותה כדי לא לצבור חובות וכדי שלא תחויבו בקנסות ועיצומים.

צריכים עזרה בפירוק?

התקשרו ונקבע פגישה 050334471

כל הזכויות לתוכן האתר שמורות. המאמרים באתר אינם יעוץ משפטי, אין בהם כדי לקיין יחסי עורך דין לקוח, וברור שהם לא תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום.

צרו אתנו קשר

לעדכן בבקש ניתן להכנאת שלעדכן בבקש ניתן להכנס לניהול האתר לבחור את שם הדף ולעדכן ישירות את הטקסטיםם הדף ולעדכן ישירות את הטקסטים

{{message}}