img

איך נשמור על הנכס הכי יקר שלנו?

איך נשמור על הנכס הכי יקר שלנו?

05
מאי '16

איך נשמור על הנכס הכי יקר שלנו?

אורית וגיא זוג בשנות השלושים המוקדמות, הבינו שההון העצמי שיש ברשותם כרגע אינו מספיק כדי לקנות דירה למגורים באזור בו הם גרים בשכירות. אמנם, לא רצו להפסיד את ערך הכסף, ורכשו דירה בפריפריה. מדמי השכירות שהם מקבלים מהדירה, הם מחזירים את המשכנתא, ובנוסף הם נהנים מעליית ערך הדירה. כך, בעתיד, יוכלו למכור את הדירה שבבעלותם ולקנות במקומה דירה שתשמש אותם למגורים.

כשמצאו זוג שוכרים שמצא חן בעיניהם ורצו לחתום על הסכם שכירות מולם, עשו זאת כמו רב בעלי הדירות בארץ. הורידו מהאינטרנט הסכם, שינו את שמות הצדדים ואת סכום דמי השכירות, והחתימו את הדיירים.

כעת, הנכס היקר ביותר שיש להם מוחזק בידי אנשים שהם אינם מכירים, אין להם כל ערבויות או בטחונות כדי למנוע הפסדים ובעיות העלולות לקרות, אך הם חסכו עלות של שכר טרחת עורך דין.

חודשיים אחרי חתימת ההסכם, חזר הצ'ק שקבלו עבור דמי השכירות. בשיחה עם השוכרים התברר שאחד מהם שהיה המפרנס העיקרי פוטר מעבודתו, ואין להם אפשרות כרגע לשלם. מה עושים עכשיו??

אמנם, יש מנגנון חוקי של תביעה לפינוי מושכר. אם כבר נתקלתם בשוכר שאינו משלם או מפר את תנאי ההסכם, החוק קובע מנגנון מיוחד לתביעת פינוי המושכר.

image

את התביעה נגיש רק על עניין הפינוי, רכיבי פיצוי ותשלומים לא יכללו בתביעת הפינוי וניתן יהיה להגיש תביעה נוספת בעניין זה.

בהתאם לחוק, תביעה לפינוי מושכר תידון בבית המשפט בתקופה קצרה יחסית, ופסק דין יתקבל במקרים מסוימים בתוך 60 יום בלבד מהגשת התביעה. כדי לקבל פסק דין לפינוי ולחסוך זמן בו יושבים בנכס שוכרים שאינם רצויים, ישנה חשיבות גבוהה להגיש את התביעה כמה שיותר מהר. אם גם לאחר פסק הדין לא פינו הדירים את הנכס, לאחר 15 יום מתאריך הפינוי שנקבע בפסק הדין, ניתן לגשת ללשכת ההוצאה לפועל כדי לבצע את הפינוי. שם יידרשו בעלי הנכס לעלויות נוספות וכן לזמן נוסף עד לפינוי הנכס על ידי קבלן הוצאה לפועל.

חשוב לזכור שכאשר אנו משכירים נכס מקרקעין, אנו נותנים לשוכרים אפשרות לגור ו/או לתפעל את הנכס כפי הנראה להם, והשליטה שלנו בו קטנה. נעדיף שבסוף תקופת השכירות לא נגלה שהדירה שלנו ניזוקה על ידי השוכרים. נרצה להיות בטוחים שדמי השכירות יתקבלו במועדם, ושלא ניאלץ לרדוף אחרי השוכרים כדי לקבל את המגיע לנו.

יותר מכך, כשאנו מוכרים דירה, קובעים בהסכם המכר כי הנכס יעבור לחזקת הקונים רק אחרי תשלום מלוא התמורה. בשכירות לעומת זאת, הנכס שלנו בחזקת השוכרים ללא כל ביטחון..

לכן, הכנת חוזה שכירות מותאם לנכס ולתנאים אותם אתם דורשים, וכן קבלת בטחונות וערבויות מתאימות לגבי תשלומי השכירות ואפשרות של תיקונים שיידרשו בעקבות השוכרים, או חלילה היזק בזדון, תעניק שקט נפשי וביטחון לגבי התנאים וההסכמות הספציפיות בעסקה.

אין במאמר זה בכדי לחוות דעה משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי לעניין עריכת הסכמי מכר ו/או שכירות נדל"ן, כדאי ורצוי לפנות לעורך דין העוסק בתחום המקרקעין.

צרו אתנו קשר

לעדכן בבקש ניתן להכנאת שלעדכן בבקש ניתן להכנס לניהול האתר לבחור את שם הדף ולעדכן ישירות את הטקסטיםם הדף ולעדכן ישירות את הטקסטים

{{message}}