img

טיפים לקראת מכירת דירה

טיפים לקראת מכירת דירה

22
מרץ '17

טיפים לקראת מכירת דירה

לקראת מכירת דירה עוד לפני ההחלטה על המחיר, רצוי לבדוק כמה פרמטרים שייתכן וישפיעו על ההחלטה למכור, או על המחיר שתבקשו.

ברשימה זו אציין בקצרה כמה נושאים חשובים.

הראשון, בדיקת חיוב במס שבח. רובנו מודעים לכך שבמכירת דירת מגורים יחידה, אין חיוב במס שבח, אך ישנם מ. קרים בהם גם במכירת דירת מגורים יחידה יחול חיוב במס שבח. על פי חוק כאשר יחד עם הדירה נמכרים זכויות בנייה נוספות, זכויות הבנייה חייבות במס, למרות הפטור של דירה יחידה. לכן, חשוב לבדוק האם ישנם זכויות בניה נוספות לנכס, גם אם מדובר בדירה יחידה, ולברר האם יחול מס על המכירה ומה שיעור המס.

image

הנושא השני, האם מכירת הדירה תחויבבהיטל השבחה

עניין נוסף שיש לבדוק הוא אתהטאבו.נסח הטאבו הוא מעין תעודת זהות של הנכס. כאשר חסרים בו פרטים כמו מספר ת.ז., יש לתקן זאת לפני המכירה כדי לחסוך זמן יקר.

בנוסף, בנסח הטאבו נבדוק לגבי עיקולים או שיעבודים הרובצים על הנכס, ויש לסלק אותם לפני העברת הזכויות לאחרים. גם משכנתא הרובצת על הנכס, או הערת אזהרה לטובת צד שלישי תמנע את האפשרות להעביר את הנכס לאדם אחר.

אם אמו מוכרים דירה בבית משותף, נבדוק גם אתתיק הבית המשותףהכולל את תקנון הבית המשותף והתשריט. כדי שנדע שהרישום מעודכן בו ולא נפלו בו טעויות בזיהוי הדירה.

אין במאמר זה בכדי לחוות דעה משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי בעניין ועריכת בדיקות מקדמיות המונעות הפסד כספי רב, כדאי לפנות למשרדנו לייעוץ.

צרו אתנו קשר

לעדכן בבקש ניתן להכנאת שלעדכן בבקש ניתן להכנס לניהול האתר לבחור את שם הדף ולעדכן ישירות את הטקסטיםם הדף ולעדכן ישירות את הטקסטים

{{message}}